برند چیست؟

جمعه 18 بهمن 1398
22:27
موزیک

برندسازی یکی از مهمترین جنبه های تمام مشاغل است، فرقی نمی کند شغل مورد نظر کوچک باشد یا بزرگ، خرده فروشی باشد یا بازاریابی B2B.

یک استراتژی موثر برای شناساندن برند محصولات و خدمات در بازار رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

اما برندسازی دقیقا چه مفهمومی دارد؟ چگونه برندسازی می تواند روی یک کسب و کار کوچک تاثیرگذار باشد؟

برند چیست؟

به عبارت ساده می توانیم بگوییم که برند شما وعده ای است که شما به مشتری خود می دهید.

در واقع شما با معرفی برند خود به مشتری، به آنها می گویید که چه انتظاری باید از محصولات و خدمات شما داشته باشند.

برندسازی باعث می شود بین محصولات شما و سایر رقبا تمایز ایجاد شود.

برند نشان دهنده ی مشخصات و ویژگی های محصولات و خدماتی است که شما در اختیار مشتری قرار می دهید.

بطور کلی برند معرفی کاملی از شما و محصولات و خدماتتان را در بر دارد.

آیا شما کارآفرین خلاق در صنعت خود هستید؟

آیا در زمینه ی فعالیت خود با تجربه هستید؟

آیا در کسب و کار خود قابل اعتماد هستید؟

آیا محصولات و خدمات شما پر هزینه و با کیفیت بالا هستند یا کم هزینه و با ارزش بالا هستند؟

شما باید ویژگی های خود را انتخاب کنید، شما نمی توانید برای مردم همه چیز باشید، شما نمی توانید برای همه ی مردم باشید.

ویژگی های شما باید مبتنی بر مشتری های هدف شما باشد.

پایه و اساس برند شما، لوگو و آرم تجاری شماست.

وب سایت، بسته بندی مناسب، موارد تبلیغاتی دیگر همچون کارت ویزیت و ... که همه باید به گونه ای یکپارچه در کنار هم قرار بگیرند و معرف مارک و برند شما باشند.

استراتژی برندینگ:

استراتژی که برای برند خود در نظر می گیرید باید در بردارنده ی پیام های برند شما باشد.

مکانی را که برای تبلیغات در نظر می گیرید جزئی از استراتژی برند شما به حساب می آید.

کانال های توزیع نیز قسمتی از استراتژی برند شما می باشند.

بطور کلی هر آنچه بصورت سمعی و بصری با شما ارتباط برقرار می کند، قسمتی از استراتژی برند شما می باشد.

اگر در برندسازی بصورت استراتژیک پیش بروید، پس از گذشت مدتی منجر به ارزشی خاص در برند شما می شود.

بدین طریق ارزش افزوده ای به محصولات و خدمات شرکت وارد می گردد و این امکان را به شما می دهد تا هزینه بیشتری را بابت برند خود به محصولات یکسان و بدون داشتن مارک اختصاص دهید.

به عنوان مثال برندهای محبوب موادغذایی همچون کوکاکولا نسبت به سایر برندهای نوشیدنی و نوشابه قیمت بالاتری دارند زیرا برند آن شناخته شده است و مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند.

ارزش افزوده ی ذاتی برای ارزش سهام تجاری اکثرا به صورت کیفیت یا دلبستگی عاطفی نمایان می شود.

مثلا برند نایک سعی می کند بین محصولات خود، با ورزشکاران نامبروان و ستاره جهان ارتباط برقرار کند و از این طریق قصد دارد که حسی را در مشتری ایجاد کند که مشتری دلبستگی عاطفی را که دارد از طریق این ورزشکار به محصول مورد نظر انتقال دهد.

در واقع برای برند نایک تنها کیفیت و زیبایی و راحتی و سایر ویژگی های کفش مهم نیست که منجر به فروش کفش می شود.

برند را تعریف کنید:

تعریف کردن مارک و برند شما سفری جالب به کشف تجارت شما می باشد.

شاید انجام دادن این کار برای شما ناراحت کننده، مشکل و وقت گیر باشد اما حداقل وقت کوتاهی را بگذارید و به سوالات زیر پاسخ دهید.

هدف شرکت شما چیست؟

مزیت ها و خصوصیات محصولات و خدمات شما چیست؟

مشتریان در حال حاضر چه دیدگاهی در مورد شرکت شما دارند؟

بین شرکت خود و چه ویژگی هایی می خواهید ارتباط برقرار کنید؟

برای برندسازی وقت بگذارید، تحقیق و بررسی انجام دهید.

نیازها، خواسته های مشتری های فعلی و مشتری های آینده محصولات و خدمات خود را در نظر بگیرید.

بر تفکرات و اندیشه های خود بسنده نکنید و باید تفکرات مشتری را نیز در نظر بگیرید.

اعتماد کردن به تفکرات شما کافی نیست، نظر مشتری در اینجا اولویت دارد.

اگر با استراتژی برندسازی آشنایی ندارید و نمی دانید که چگونه باید به تعریف برند و نام تجاری خود بپردازید، از گروه های مشاوره که فعالیت می کنند بدین منظور کمک بگیرید.

روش معرفی برند:

وقتی برند (مارک) مورد خود را تعریف کردید، چگونه می خواهید آن را معرفی کنید؟

یک لوگوی مناسب طراحی کنید و آن را در همه جا قرار دهید.

پیام برند خود را بنویسید، پیام های کلیدی که می تواند منجر به ارتباط با برند شود را مشخص نمایید.

هر مشتری و هر کارمند باید از ویژگی ها و خصوصیات برند شما مطلع شود.

برندسازی را در تمام ابعاد شغل خود وارد کنید، به عنوان مثال اگر بر روی برندسازی مجله خبری ژولی پولی فعالیت می کنید، وقتی تماس های تلفنی را پاسخ می دهید باید بگویید ژولی پولی بفرمایید... یا در آدرس های ایمیل خود از برند مورد نظر استفاده نمایید.

برای شرکت خود صدایی ایجاد نمایید که نشان دهنده برند محصولات و خدمات شما باشد. اگر یادتان باشد چند سال پیش برای تبلیغ برند صاایران در تلویزیون صدایی پخش می شد و سپس می گفت صاایران هر روز بهتر از دیروز.

یک برچسب، جمله ای به یاد ماندنی، مختصر و مفید که شعار و جوهره ی نام تجاریتان است را مشخص نمایید.

https://t.me/s/mediac_ir

طبق استانداردهای بازاریابی که مشخص کرده اید، پیش بروید.

طرح رنگی، قرار دادن لوگو، احساس را در مجموع نشان دهید.

نیازی نیست بیش از حد احساسی و فانتزی برخورد کنید ولی سعی کنید سازگار باشید و بتوانید ارتباط موثری را با مخاطب برقرار کنید.

با برند و نام تجاری خود صداقت داشته باشید. اگر وعده ای را در تبلیغات و شعارهای برند خود بازگو می کنید ولی آن را عملی نکنید، مشتری را از دست خواهید داد.

بارها شده برندهای مطرح در بازه های زمانی مشخص وعده ی قرعه کشی می دهند، وقتی مردم بخاطر قرعه کشی خرید می کنند و موعد قرعه کشی فرا می رسد، خبری از قرعه کشی نمی شود و وعده های خود را فراموش می کنند!

محکم و مقاوم باشید. مهمترین نکته ای را که باید در اینجا خاطرنشان کنیم و در برگیرنده ی تمام موارد گفته شده است، ثابت قدم بودن است، اگر محکم و ثابت قدم نباشید تلاش های شما برای برندسازی با شکست روبرو خواهد شد.

https://t.me/mediac_ir


[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دانلود اهنگ های جدید خوانندگان معروف به همراه متن و تکست آهنگ با دو کیفیت 128 و 320
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانلود انواع اهنگ و موزیک و موسیقی و نوا و صدا و فایل صوتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]